‘Wij zijn geen IT-beheerders, maar IT-beheersers’

Een fullservice ICT-bedrijf, wat is dat nou eigenlijk? Access4IT levert alle denkbare diensten op het gebied van ICT, is klantgericht, makkelijk bereikbaar en hanteert een hoge servicegraad. Dit is merkbaar in het kantoor, waar een aantal grote monitoren hangt waar men de systemen van klanten nauwlettend in de gaten houdt. Eigenaar Ad Esschendal vertelt meer over de achtergrond van het bedrijf en zijn visie op automatisering.

“Automatiseren gaat eigenlijk maar om één ding: hij moet het gewoon doen.” Dat is de kern van Access4IT; uitdagingen voorkomen in plaats van oplossen. Al sinds Ad Esschendal met ondernemen
begon, is dat zijn missie. Toen Ad begon met ondernemen wilde hij alles zelf doen. Al snel ontdekte hij dat hij daarmee niet alleen zichzelf in de weg stond, maar tegelijkertijd ook zijn klant de beste service onthield. Zo is het besluit gekomen om zich in een ander bedrijf in te kopen en ontstond Access4IT in de vorm zoals het nu bestaat. “Wij zijn geen IT­ beheerders, maar IT­beheersers”: uitdagingen worden van te voren al in kaart gebracht.

Geen problemen, alleen uitdagingen

Ad benoemt nadrukkelijk dat Access4IT geen problemen ziet, alleen uitdagingen. En mocht zich toch iets onverwachts voordoen, dan biedt het bedrijf uiteraard ook goede oplossingen. De klant staat centraal en dat uit zich op verschillende manieren, waaronder de contracten.
Access4IT biedt één contract voor alles, tenzij dit tot dubbele kosten leidt. Ad: “De klant weet zo waar hij aan toe is. Dat draagt bij aan een goede, duurzame relatie.”

Samenwerken

In de huidige maatschappij is kennis delen niet meer weg te denken. Daarom werkt Access4IT ook graag samen: zowel met collega­-IT­bedrijven als met ondernemingen in andere branches. “Op die manier kunnen we de meest optimale service bieden voor klanten”, zegt Ad. “We hebben geen concurrenten, alleen collega’s. Als ze willen samenwerken ­vinden we ­dat superfijn,­ maar ­willen ­ze dat niet: ook geen probleem.”

‘Blijf bij je core business en
besteed uit waar je niet goed in bent’

Doen waar je goed in bent

Tegenwoordig richten ondernemers zich steeds meer op hun corebusiness en besteden zij uit waar zij niet goed in zijn. Hierdoor kunnen zij meer tijd steken in wat voor hen écht belangrijk is. Deze ontwikkeling merkt Access4IT ook en juicht Ad alleen maar toe. “Onze klanten
schakelen ons gelukkig steeds sneller in, omdat zij weten dat wij een issue binnen een handomdraai oplossen.” Op deze manier kan de tijd die hiermee bespaard wordt veel effectiever worden besteed.

Duurzame oplossingen

De online ontwikkelingen gaan razendsnel en daar gaat Access4IT natuurlijk in mee. De werknemers volgen cursussen zodat zij de trends op de voet kunnen volgen. In sommige gevallen zetten zij zelfs trends. Access4IT adviseert bijvoorbeeld al lange tijd om in de cloud te werken wanneer dit voor de betreffende klant voordeliger is. Uiteraard is een eigen ICT omgeving of een Hybride oplossing ook een mogelijkheid. Access4IT geeft dan ook garantie op het door hen gegeven advies. “We geloven namelijk honderd procent in onze eigen diensten”, legt Ad uit. “Bovendien staan we voor duurzame oplossingen. Iets moet passen bij jouw bedrijf zoals het nu is, maar ook bij jouw bedrijf over vijf jaar.”